"...εν τω προαστείω της Νεαπόλεως πλανώμενοι... ",
Στεφ. Α. Κουμανούδης, Καθολικόν Πανόραμα των Αθηνών, 1853 (ΜΙΕΤ, 2005)

Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Φωτογραφικό οδοιπορικό

Κάποιοι επισκέπτες της γειτονιάς μας "βαριούνται ευφάνταστα" και θεωρούν ότι μπορούν να διασκεδάσουν την πλήξη τους "ζωγραφίζοντας" στους τοίχους, τις πόρτες, τις τζαμαρίες.
Τζαβέλα και Εμμανουήλ Μπενάκη

 Έτσι κατάφεραν να κοσμήσουν με μοναδικά έργα όλη την περιοχή. Μόνο που, από φόβο μήπως τους αντιγράψουν, σταμάτησαν γρήγορα να ζωγραφίζουν και απλά υπογράφουν (tags), μάλλον για να κατοχυρώσουν τα έργα και να υπογραμμίσουν την παρουσία τους.
Μεσολογγίου και Ανδρέου Μεταξά
Μεσολογγίου 17
Μάνης
Τζαβέλα


Οι ενυπόγραφες είσοδοι των πολυκατοικιών θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από οποιονδήποτε σχεδιάζει να συγκεντρώσει υπογραφές για κάποιο θέμα.
Μεσολογγίου 17
Μεσολογγίου 10

Κωλέττη 5
Κωλέττη και Εμμανουήλ Μπενάκη

Ενίοτε οι καλλιτέχνες μας έχουν σουρεαλιστικές εμπνεύσεις, όπως η παρακάτω σύνθεση που αντίκρισα σήμερα το πρωί να κοσμεί το κτίριο των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης στην οδό Μάνης. Ωστόσο, η σκοπιμότητα του έργου με προβληματίζει, γιατί αναδεικνύεται το μπαλκονάκι, όπου κάθε βράδυ κρύβουν οι θαμώνες των πεζοδρόμων τη σακούλα με το χασίς και μετά παίρνουν λίγο λίγο, για να φτιάξουν τα τσιγαριλίκια τους.

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Μάνης 5

Αλλά πού ακριβώς είναι το πρόβλημα θα μου πείτε; Σε κοντινό φαρμακείο κάτω από την πινακίδα έχουν προσθέσει υπότιτλο "χασίς το καλύτερο φάρμακο".
Ανδρέου Μεταξά και Εμμανουήλ Μπενάκη

Λόγω της έντονης νυχτερινής ζωής στους πεζοδρόμους, βαριές κατασκευές των κατοίκων προσπαθούν να εμποδίσουν τις ανεπιθύμητες επισκέψεις, ενώ λαμαρίνες αντικαθιστούν τα τζάμια στο ημιυπόγειο. Όταν τοποθετήθηκε η συγκεκριμένη πόρτα, κάποιος έγραψε πάνω της "Αλκατράζ".
Μάνης 6

Οχυρωματικά έργα και σε άλλες πολυκατοικίες. Η πολυκατοικία Τζαβέλα 6 διαθέτει τριπλό σύστημα ασφάλειας εισόδου: κλασική πόρτα, πόρτα ασφαλείας και μεταλλικά ρολά. Υπερβολή; Ίσως όχι. 
Τζαβέλα 6
Μεσολογγίου 10

Μεσολογγίου 5

Το εγκαταλελειμμένο διατηρητέο στην οδό Τζαβέλα, όπου έμενε ο  Σταμάτης.  Ο ιδιόρρυθμος αυτός ρακοσυλλέκτης, "έφυγε" πριν μερικά χρόνια και δεν πρόλαβε να δει την ανάπτυξη της γειτονιάς μας. Προφητικά όμως είχε γράψει στον τοίχο (του σπιτιού, όχι του facebook): "ουδ' αν βους απόλοιτ', ει μη γείτων κακός είη".
Τζαβέλα, το σπίτι του Σταμάτη (το κεντρικό γκράφιτι είναι, νομίζω, πολύ ταιριαστό πάνω στο χάλασμα που σφραγίστηκε προ ημερών για μία ακόμη φορά από το Δήμο Αθηναίων)

Απέναντι το διατηρητέο των εκδόσεων "Ύψιλον", για το οποίο έχω ξαναγράψει και η κακομεταχείρισή του οποίου έχει απασχολήσει και τον τύπο. Έκτοτε, φυσικά, η τέχνη έχει εκτιναχθεί σε δυσθεώρητα ύψη και το γκράφιτι του Αρκά έχει εντελώς εξαφανιστεί.
Εκδόσεις ΥΨΙΛΟΝ, Τζαβέλα

Δίπλα το σχετικά πρόσφατα ανακαινισμένο νεοκλασικό.
Τζαβέλα και Εμμανουήλ Μπενάκη

 Και η Original ΑΕΚ εδώ.
Original ΑΕΚ, Τζαβέλα 9-13

Τζαβέλα

Εδώ μέχρι πριν λίγους μήνες στεγαζόταν το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος. Τώρα γίνονται εργασίες για την ίδρυση Επιμελητηρίου Καυστικών Τεχνών.
Κωλέττη 14

Κάποιοι προσπάθησαν να αντισταθούν στη λαίλαπα της τέχνης. Μάταιο.
Τζαβέλα 7

Η πρώην Κλινική Καραπαναγιώτη σιδηρόφρακτη. Περιμένουμε να δούμε αξιοποίηση από το νέο ιδιοκτήτη και όχι μόνο φουγάρα.
Τζαβέλα και Μεσολογγίου


Οχυρωμένη και ημιτελής η οικοδομή Τζαβέλα και Μεσολογγίου.
Τζαβέλα και Μεσολογγίου
Μεσολογγίου

Το κτίριο του ΟΤΕ στην οδό Κωλέττη. Μετά το Δεκέμβρη του 2008 το "Τηλεπικοινωνιακό Εμπορικό Κατάστημα Σόλωνα" ("οδού Σόλωνος" εννοούσε, αλλά έτσι τυπωνόταν κατά την εξόφληση των λογαριασμών) έκλεισε. Πριν λίγο καιρό μπήκαν κι εδώ σιδεριές στην εσοχή της εισόδου.
ΟΤΕ, Κωλέττη και Εμμανουήλ Μπενάκη


Απέναντι το πρώην (κι αυτό) Παράρτημα του Δρομοκαϊτείου (φαίνεται ότι περίσσεψε πλέον η λογική στη γειτονιά μας κι έκλεισε). Στο υπόγειο γυρίστηκαν το 2004 σκηνές για την ταινία Delivery του Ν. Παναγιωτόπουλου, με τη φωτεινή επιγραφή του ΟΤΕ να δεσπόζει από το παράθυρο.
Από την ταινία Delivery του Ν. Παναγιωτόπουλου (2004)
 
Πολυκατοικία "Η Μυρίκη", του 1952. Από τις παλιότερες τις περιοχής, πρόσφατα διακοσμημένη.
Πολυκατοικία "Η Μυρίκη", Ζωδόχου Πηγής 36

 Λίμνες και ποτάμια.
Ζωοδόχου Πηγής και Ανδρέου Μεταξά
Ζωοδόχου Πηγής και Ανδρέου Μεταξά
Ανδρέου Μεταξά 18

Ένας από τους δημιουργούς έχει επιλέξει το χαρακτηριστικό όνομα TSISA. Το άτομο υπογράφει σε κάθε γωνιά σαν τους σκύλους. Αν προσέξετε, στις περισσότερες φωτογραφίες θα δείτε την υπογραφή του.


Και μια παραφωνία στη Ζωοδόχου Πηγής. Μακάρι ν' αντέξει!
Best Book Hunters, Ζωοδόχου Πηγής 41Α

14 σχόλια:

  1. Η δημοσίευση των φωτογραφιών,τα εύστοχα σχόλια και παρατηρήσεις σας, αποτελούν συνέχεια όλων των προβλημάτων που καταγράφετε,από τη μέρα που δημιουργήσατε αυτό το μπλόκ.Πρίν από ένα και πλέον χρόνο,εντελώς τυχαία,ανακάλυψα το μπλόκ 'οδός εξαρχείων'και εντυπωσιάστηκα από τον άμεσο και ακριβή τρόπο που περιγράφει και καταγράφει τα προβλήματα της περιοχής,και κυρίως των πεζοδρόμων Μεσολογγίου Τζαβέλα και Μάνης.Από τότε επισκέπτομε συχνά το μπλόκ,και η αρχική μου διαπίστωση συνεχώς επιβαιβεώνεται.Είχα γράψει τότε ότι είναι αυτό που έλειπε,πράγμα που πολλοί έχουν διαπιστώσει,όπως διαβάζω σε δημοσιεύσεις και σχόλια σε άλλα μπλόκς και εφημερίδες. Οπως βλέπουμε όλοι, τα παιδιά....εκτός από την βία και την τρομοκρατία που ασκούν σε βάρος των κατοίκων,συγνώμην,των μπουρζουάδων... ήθελα να πώ,των μικροαστών όπως μας αποκαλούν ορισμένοι "επαναστάτες" που ελέγχονται και καθοδηγούνται....ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑΛΕΝΤΟ στη ζωγραφική. ΝΤΡΟΠΗ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν ξέρω. Ίσως η αισθητική μου να είναι ελαττωματική αλλά αυτές οι εικόνες που αναρτήσατε, όπως και αυτές που βλέπω όταν κατεβαίνω στη γειτονιά σας, με γεμίζουν θλίψη. Στα μάτια μου είναι εικόνες εγκατάλειψης και παρακμής.
    Αγαπώ τα Εξάρχεια και έρχομαι όποτε μπορώ γιατί μένω αρκετά μακριά, στην Ανατολική Αττική, γιατί κυρίως μου αρέσουν οι άνθρωποι. Είναι άλλης πάστας, άλλης φιλοσοφίας, πιο αγνοί, πιο ατόφιοι. Για αυτό και το κοντράστ με τις μουτζούρες στους τοίχους είναι έντονο.
    Με συγχωρείτε, αλλά η μουτζούρα δεν είναι τέχνη. Και σίγουρα δεν είναι επαναστατική πράξη. Αν η επαναστατικότητά μας απέναντι σε ότι θεωρούμε άδικο συνοψίζεται σε μια ταγκιά (υπογραφή) σε ένα κτίριο είμαστε σε λάθος δρόμο. Και είναι κρίμα κάποιοι που έχουν ταλέντο και πραγματικά ζωγραφίζουν έργα τέχνης, να θάβονται κάτω από χιλιάδες μουτζούρες.
    Συν τοις άλλοις τίθεται και το απλό ερώτημα αν όσοι μουτζουρώνουν τους τοίχους (άσχετα με αν σε κάποιους οι μουτζούρες αρέσουν), ρώτησαν τους ιδιοκτήτες των κτιρίων αυτών. Αν όχι το δικαιολογούμε;
    Μέρος της φιλοσοφίας των Εξαρχείων είναι η αντίθεση σε οτιδήποτε φασιστικό, στην επιβολή ετσιθελικά της άποψης ή της πράξης κάποιου. Το να βανδαλίζει όμως κάποιος το σπίτι ενός άλλου χωρίς να τον ρωτήσει δεν είναι πράξη φασιστική; Ή μήπως εκεί δεν ισχύει αυτό γιατί πρόκειται περί τέχνης; Κι αν ο ένοικος της πολυκατοικίας διαφωνεί η άποψή του δεν πρέπει να γίνει σεβαστή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν κανουμε ταγκς για τεχνη η κατι τετοιο.Κανουμε ταγκς για να αφησουμε το ονομα μας σε κατι που αγαπαμε τοσο πολυ.Να ειστε σιγουροι οι κατοικοι για το οτι τα αγαπαμε τα Εξαρχεια,κ ας μην ειμαστε κατοικοι της περιοχης.Για πολλους απο εσας ισως ειμαστε ενοχλητικοι.Καθομαστε στα σκαλια τον σπιτιων σας,τα βρωμιζουμε,καπνιζουμε χασις και κανουμε φασαριες,αλλα την περιοχη την νιωθουμε σαν σπιτι μας.Μας συγχωρειτε για την ενοχλητικη μας συμπεριφορα και τις μουτζουρες μας στα σπιτια σας,αλλα να ξερετε οτι ειναι και για εμας τα σπιτια μας εκει.Και ας φευγουμε τα ξημερωματα...

    Απο ψυχης Εξαρχειωτης,εκ γενετης αλητης,εκ γενετης γαμιεται καθε ασφαλιτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ το αγαπάω εγκάρδια το σαλόνι σου αδερφέ, μη σε ξεγελά η κουράδα που άφησα στο χαλί πριν τα ξημερώματα ενώ εσύ γυρνούσες στη γειτονιά μου

      Διαγραφή
  4. Όταν αγαπάς κάτι το αφήνεις να αναπνεύσει, να είναι αυτό που είναι, να είναι πλήρες, δεν το θάβεις κάτω από μια αδιαπέραστη στρώση από μουτζούρες, δεν το ακρωτηριάζεις - το προστατεύεις. Αν αγαπάς κάτι το κουβαλάς μέσα σου ατόφιο και ολόκληρο σαν ανάμνηση και παρουσία, δεν το σφραγίζεις ούτε του βάζεις ταμπέλα. Δεν είναι γελάδι. Εσύ το ξέρεις ότι πέρασες από εκεί και τι έζησες εκεί, δεν χρειάζεται να σηκώσεις το πίσω σου πόδι σαν σκύλος και να "σημαδέψεις την περιοχή σου". Αυτά οι "επαναστάτες" που μισούν τους "ασφαλίτες" θα 'πρεπε να τα ξέρουν. Αλλιώς απλά συμπεριφέρονται σαν άλλοι ασφαλίτες, με διαφορετική στολή, αλλά πάντα ασφαλίτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι προσόψεις των πολυκατοικιών δεν είναι ιδιωτικός χώρος.Συμπεριλαμβάνονται στο δέρμα της πόλης, και συνεπώς στο δημόσιο χώρο.Έναν δημόσιο χώρο,τον οποίον(μαζί με τις ζωές μας)"κανιβαλίζουν/βανδαλίζουν/σφετερίζονται" καθημερινά,συστηματικά και οργανωμένα ιδιωτικά και κρατικά συμφέροντα σε μια τεράστια γκάμα περιπτώσεων(από τα παρκάκια που πετσοκόβουνε,μέχρι τους άστεγους,τους τόνους ψυχοφαρμάκων που μας πλασάρουν και την γη που εξαγοράζουν επιχειρήσεις real estate).Φυσικά όλα αυτά είναι κουμάντα που δεν τα διαχειρίζεσαι εύκολα.Οπότε ας γκρινιάξουμε για άλλη μια φορά (σαν νέοι κριτικοί τέχνης)για τα γκράφιτι,εύκολα,αβασάνιστα και καβατζωμένα..Όπως οι περισσότεροι"αγώνες" των νοικοκυρέων.Εμπρός λοιπόν για μια πόλη καθαρή, τακτοποιημένη ήσυχη, και πάνω απόλα ΟΧΙ ΔΙΚΙΑ ΜΑΣ(αφού μισούμε τους "λερωμένους" ζωντανούς χώρους των από κάτω).
    ΥΓ1 Kανείς δεν μπήκε μέσα στο σπίτι κόποιου να ζωγραφήσει(αν και ενδιαφέρον σαν ιδέα, δε νομίζω να σπαταλούσε κάποιος τα σπρέυ του για να διακοσμήσει το εσωτερικό,κοστίζουν αρκετά αν δεν το γνωρίζετε)
    ΥΓ2 Το γκράφιτι δεν είναι επανάσταση..ούτε τέχνη..(για επανάσταση πάενε στο ΚΚΕ και για τέχνη στα μουσεία)
    ΥΓ3 ACAB ANTINAZI

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν μας φτάνουν τα οργανωμένα συμφέροντα που λες που κανιβαλίζουν/βανδαλίζουν/σφετερίζονται όπως λες, έχουμε κι εσένα να κανιβαλίζεις/βανδαλίζεις/σφετερίζεις, ακριβώς σαν τα οργανωμένα συμφέροντα που υποτίθεται μισείς. Πρόσεχε τί μισείς γιατί τελικά θα του μοιάσεις. Τα περί προσόψεων ως δέρμα της πόλης με κάνουν να αναρωτηθώ αν νομίζεις πως είσαι η πόλη. Αλλά δεν είσαι η πόλη, απλώς σε συνεπαίρνει η αίσθηση της επιβολής και κυριαρχίας στους άλλους που σου δίνει ένα σπρέϋ. Και πάλι: Πρόσεχε τί μισείς γιατί τελικά θα του μοιάσεις.

      Διαγραφή
    2. έχεις μπλέξει τη ΠΟΥΤΣΑ με τη βουρτσα κακομοιρη...για σένα είναι ίδια τα οργανωμένα συμφέροντα με τους graffitαδες???????????????????????????????????????έλεος!!!! ότι και να σου συμβεί πια, είσαι άξιος της τύχης σου...κατάντια.. ( νομίζω πως είμαι η πόλη??? παίζει να πίνεις πιο πολλα ντουμάνια απο τους χασικλήδες της γειτονιάς...)
      υγ. με έχει συνεπάρει full η κυριαρχία και η εξουσία του σπρέϋ, φοράω και κορώνα..

      Διαγραφή
    3. prwton autes oi ahdies einai moutzoures makari na kanane/te grafiti.

      deuteron, me aytes tis ahdies upoba8mizete thn perioxh ara kai thn axia ths, opote eiste to oneiro ka8e ergolabou kai mesith pou upoti8etai miseis. mhpws pairnete kai apo ekei kana xartzilikaki telika?
      ta sprei kostizoun.
      alla auta einai upshla nohmata pou na ta piasis. moutzoura kai agios o 8eos kai oi alloi na pane na pnigoun.

      Διαγραφή
  6. Με την απλη λογικη νομιζω οτι εσεις εχετε δικιο ενω εμεις δεν εχουμε δικιο γι αυτο που κανουμε.Αλλα προφανως γνωριζετε οτι δεν ζουμε σε ενα δικαιο κοσμο οποτε πολυ απλα μην ψαχνετε να βρειτε ακρη.
    Το γκραφιτι δεν ειναι ουτε τεχνη ουτε επανασταση.Ειναι τροπος επικοινωνιας μεταξυ μας και αφου δεν ειστε μεσα στην δικια μας κλειστη κοινωνια ειναι λογικο να μην μπορειτε να το καταλαβετε.Μια απλη υπογραφη δειχνει απλα οτι περασα απο κει.Ενα ωραιο σχεδιο ανεβαζει το κυρος μου μεσα στην δικια μας κοινωνια (μην αναμασατε την καραμελα οτι οι γκραφιταδες απλα λερωνουν τοιχους, ψαξου λιγο και θα δεις οτι υπαρχουν και παιδια που κανουν παπαδες στους τοιχους).
    Το να γεμιζουν οι τοιχοι υπογραφες και συνθηματα συμφωνω οτι ειναι ασχημο, τα γκραφιτι ομως δεν νομιζω οτι αντικειμενικα ειναι ολα ασχημα.Αν σου κανω ενα χρωματιστο "καλημερα" στην πολυκατοικια σου και το βλεπεις καθε πρωι πριν πας στην δουλεια(αμα εχεις ακομα) δεν νομιζω οτι θα σε πειραξει και τοσο.Κανουμε και τετοια δεν βαζουμε μονο υπογραφες.
    Θα ηθελα να ηξερα ομως αν ασχολεισαι και με τους αλλους βανδαλισμους που γινονται στη ζωη σου με το ιδιο σθενος που ασχολεισαι και με το γκραφιτι.Γιατι για να μενεις στα εξαρχεια δεν νομιζω οτι εισαι κανενας βολεμενος.Εκτος βεβαια και αν δεν θεωρεις βανδαλισμο στη ζωη σου το να μην μπορεις να πας στο πανεπιστημιο,το να μην μπορεις να πας σε ενα γιατρο οταν χρειαστεις γιατι πρεπει να πληρωσεις,το να μην μπορεις να βρεις δουλεια γιατι δεν υπαρχει αλλα και ολα τα υπολοιπα που σου ερχονται σε λιγο καιρο...
    Εγω προσωπικα τα βρισκω πιο σημαντικα αυτα να ασχοληθω απο τον τοιχο της πολυκατοικιας μου που ειναι λερωμενος με υπογραφες (απο αλλους οχι απο μενα) που ουτε κι εμενα μου πολυαρεσει αυτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είμαστε πια ξεκάθαρα στην εποχή των νταήδων, των ομάδων και των ομαδούλων. Σαν κάτι ταινίες μετά την πυρηνική καταστροφή. Κατάλαβες τώρα αγαπητέ "μικροαστέ" των Εξαρχείων; Επειδή σου κόβουν το μισθό ή επειδή μπορεί να μην δικαιούσαι περίθαλψη ή όλα αυτά που "έρχονται", δεν πρέπει να ασχολείσαι με το αν σε τσαλαπατάνε, αν ασχημαίνουν ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ τη ζωή σου, αν σε λίγο θα βάφουν και πάνω στη μούρη σου για να "επικοινωνήσουν". Εκεί έφτασε η επικοινωνία. Και στο λέει κιόλας: τι επανάσταση και τέχνη ρε φίλε; Την καύλα μας βγάζουμε, εσωτερική ιεραρχία στην ομαδούλα μας, το "Crew" μας, πάμε να υπηρετήσουμε, έτσι, να φαινόμαστε "παράνομοι", να εκτονωνόμαστε. Και μετά σου λέει γι' αυτούς που κάνουν παπάδες. Μα εδώ πρώτο πρώτο αυτό ειπώθηκε, πως υπάρχουν και πανέμορφα, πραγματικά γκράφιτι, όχι μουτζούρες και βρωμιές. Αλλά υπάρχει τρόπος και τρόπος. Μίλα με όποιον μένει στο κάθε σπίτι, "επικοινώνησε" αφού σ' αρέσει να επικοινωνείς, βρείτε τα και κάντο το γράφιτι. Αλλά δε θες. Είναι η επιθετικότητα που κρύβει αυτή η πράξη, η ανταγωνιστικότητα, η πρόκληση, η έξαψη. Αλλιώς δεν έχει πλάκα, έτσι δεν είναι; Αλλά τα Εξάρχεια πια δεν είναι γειτονιά. Την έχετε ξεσκίσει. Γήπεδο paintball έχει καταντήσει για να τη βρίσκει ο καθένας με την παρέα του. Έτσι, στεγνά. Ακόμα και πάνω από τους "παπάδες" βάφουν άλλοι. Δε σέβονται. Δεν τους νοιάζει. Δεν υπάρχουν αυτά. Αλλά εκεί μένουν άνθρωποι. Άμα τους έδιωχνε καμιά πολυεθνική για να κάνει mall, θα 'κανες "αγώνα" κι "αντίσταση". Τώρα που τους κάθεσαι στο σβέρκο χωρίς να τους ρωτήσεις και καθορίζεις πώς θα είναι η γειτονιά τους κι αν θα έχουν δικαίωμα στους τοίχους τους, δε βρίσκεις τίποτα περίεργο. Τους βαφτίζεις οπισθοδρομικούς, συντηρητικούς, πούτσες, βούρτσες ή ό,τι άλλο. Μόνο που είναι το ίδιο, φιλαράκι. Το ίδιο ακριβώς και δεν 'πα να σκούζεις. Όταν βρίσκεις μια θεωρία για να καταπιέσεις τον άλλον, είναι το ίδιο. Όταν του άλλου του βάφεις πάνω του χωρίς να τον ρωτήσεις, όταν πια έχει κρυφτεί το κάθε σπίτι κάτω από εκατό στρώσεις σπρέι απ' ό,τι λαλακία του κατεβεί του καθένα, είναι ακριβώς το ίδιο. Εσύ θα 'θελες να 'ρχεται ο καθένας και να σου γράφει πάνω στο δέρμα σου ή να ουρλιάζει μες στο αυτί σου ό,τι να 'ναι, ακόμα κι αν εσύ δεν θέλεις να το δεις και να το ακούσεις; Ε, αυτό κάνεις. Και πια στα Εξάρχεια μοιάζει με βομβαρδισμένο τοπίο, πέρα από κάθε τι το ανθρώπινο, πέρα από κάθε όριο. Σα να 'χει γίνει η Αποκάλυψη. Ποιες ιδέες και ποια ζωντάνια; Αξιόλογη αρχιτεκτονική, όμορφη, που 'χει κάτι να πει, με ιστορία, θαμμένη μες στις τζίφρες γιατί, λέει, είναι "γκρίζα" και "απρόσωπη". Σοβαρά; Ποιος το αποφάσισε; Εσύ; Κι εσύ βάζεις χρώμα στην απρόσωπη πόλη; Τι λε ρε! Το σκουπιδοντενεκέ αδειάζεις και τον πετάς πάνω στους τοίχους. Κόντρες και σούζες κάνεις, μόνο που αντί για αμάξι ή μηχανή έχεις το σπρέι. Αυτό, που βάψανε πάνω στον Αρκά, τα λέει όλα. Ιεραρχίες, παρεούλες, ομαδούλες, οι "από μέσα" κι οι "απ' έξω", οι "δικοί μας" κι οι "άλλοι", οι "μυημένοι" και τα ίδια σκ... που επαναλαμβάνονται τόσους αιώνες στην ανθρωπότητα κάνετε, στο ίδιο τσουβάλι με τις άλλες "στολές" είσαστε, η ίδια Εξουσία μ' αυτούς που στα Εξάρχεια το παίζουν αντιεξουσιαστές και καλά. Άστο λοιπόν. Έχεις χάσει την μπάλα, ό,τι κι αν λες. Άλλο το γκράφιτι, άλλο ο τσαμπουκάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξαναμπηκα γιατι ημουνα σιγουρος οτι καποιος καθυστερημενος σαν και σενα θα απαντουσε.Καταρχην νομιζω οτι πρεπει να ξαναπας δημοτικο για να μαθεις να διαβαζεις και να καταλαβαινεις τι διαβαζεις.Προφανως αυτο που δεν καταλαβες ειναι οτι συμφωνησα οτι η κατασταση στα εξαρχεια δεν μου αρεσει και σαν γκραφιτας το θεωρω κι εγω ασχημο.Εχω βαψει σε ολη την ελλαδα και πανω σε οτιδηποτε και στα εξαρχεια δεν εχω βαψει ποτε ουτε παω πολυ συχνα εκει.Ανωνυμα σου απανταω δεν εχω λογο να σου πω ψεματα.Και αυτο επειδη τα εξαρχεια ειναι "μοδα" και δεν ακολουθω μοδες.
      Απαντησες και μονος/η σου το λογο τον οποιο υπαρχει το γκραφιτι.Υπαρχει επειδη ειναι παρανομο.Ειτε σου αρεσει ειτε οχι η φυση ετσι ειναι.Υπαρχουν οι νομοταγεις πολιτες που ειτε φοβουνται ειτε δεν θελουν να πανε κοντρα στο νομο και υπαρχουν και οι υπολοιποι (οι οποιοι ειναι το 90% των πολιτων αυτης της χωρας) που βρισκουν το παρανομο πιο ενδιαφερον.
      Και οταν λεω οτι το 90% της χωρας ειναι αυτοι που κανουν κατι παρανομο αυτη ειναι η πραγματικοτητα που δεν βλεπεις.Για να το παμε παλι στο πολιτικο.Δεν σου ειπα να αγνοεις το γκραφιτι και να ασχοληθεις με αλλα προβληματα.Αυτο που σου ειπα ειναι οτι ασχολεισαι περισσοτερο με το γκραφιτι που ειναι ασχημο και παρανομο και πολυ λιγοτερο με αυτους που σου κλεβουν τα δικα σου τα λεφτα γιατι προφανως ειτε δεν ξερεις ποιοι ακριβως ειναι αυτοι ειτε δεν το βλεπεις ειτε δεν το καταλαβαινεις (αμα θες μπορω να σου πω ποιοι ειναι). Ειναι σαν να μου λες οτι μπηκε ενας κλεφτης στο σπιτι σου και σε εκλεψε και εβαλε και υπογραφη στον τοιχο φευγοντας και εσυ του κανεις μηνυση επειδη σου λερωσε τον τοιχο και οχι επειδη σε εκλεψε.Αμα εσυ θεωρεις πιο σημαντικο το να ασχολεισαι με τους παρανομους που σου λερωνουν τον τοιχο απο το να ασχολεισαι με αυτους που σε καταντησανε να παιρνεις 500 ευρω και σου κλεβουν τα δικα σου λεφτα τοτε συνεχισε. Εισαι η καλυτερη αποδειξη οτι το συστημα λειτουργει τελεια.
      Και μια ερωτηση για να κλεισω μηπως και προβληματιστεις και αρχισεις να σκεφτεσαι.Αν δεν κανω λαθος στην χαριλαου τρικουπη εχει παντα κλουβα και μπατσους.Δεν σου κανει εντυπωση πως γινεται να υπαρχουν μπατσοι σε μια γωνια μονιμα και απο την επομενη γωνια και μεσα στα εξαρχεια να γινεται της πουτανας? Για να σε βοηθησω λιγο, οχι δεν ειναι ανοχη της αστυνομιας αυτο ειναι κατι αλλο, μπορεις να το βρεις τι ειναι?

      Διαγραφή
    2. Γκραφιτά, φαίνεσαι έξυπνο παιδί άλλα έχεις εκτροχιαστεί. Κάποια στιγμή πείστηκες ότι έτσι είναι τα πράγματα (ο άδικος κόσμος, το 90% τη βρίσκει με την παρανομία, κλπ. όπως τα λες) και αισθάνθηκες καλά που κατάλαβες. Δεν θέλεις να ξαναγυρίσεις στις αμφιβολίες και την ανασφάλεια και γι 'αυτό δεν σταματάς να ξανασκεφτείς. Η γλώσσα σου πάει ροδάνι και εσύ τρέχεις από πίσω. Ούτε που τον ξέρεις τον άνθρωπο, όμως τον ξεπετάς σα να είσαι στο κεφάλι του. Προσπάθησε να σκέφτεσαι αυτά που κάνεις εσύ, για τα οποία μόνο εσύ είσαι υπεύθυνος. Άσε τις κριτικές στους άλλους, ο άνθρωπος δεν τα έβαλε με σένα, ούτε με τα πιστεύω ούτε με τα κίνητρά, δικά σου ή άλλων. Το αποτέλεσμα των πράξεων εκτίμησε, οι πράξεις είναι που έχουν σημασία.

      Διαγραφή